23 Oktober 2013

Idag den 23 oktober är det fem år sedan Föreningen SABA bildades. Föga anade vi då att så mycket skulle hända under de här åren.

Efter vårt första besök i början av oktober 2013  insåg vi att det arbete den unga Saba bedrev bland hemlösa och fattiga barn i sina föräldrars hus behövde större och mer anpassade lokaler men också ett regelbundet stöd.

Under de här åren har vi fått vara med om att bygga  ett barnhem i tre våningar samt en skola. Den sista våningen på barnhemmet görs klar i dagarna. Barnen har gett sitt hem namnet ”Dream Home”.

Skolan ligger i omedelbar anslutning till barnhemmet. Här finns nu fyra klassrum med möjlighet att utöka till fler. På skoltomten har man gjort i ordning en liten gräsmatta och en mindre yta för lek.  Tomten är inhägnad för att vara en säker plats för barnen.

TACK till er alla, Secondhandbutiker, föreningar, företag och enskilda människor som varit med under de här fem åren och genom gåvor och bidrag förändrat och skapat möjligheter till en bättre framtid för de här barnen.